Vattenflaskor för profilreklam

Vattenflaskor för profilreklam

När det kommer till att välja profilprodukter som passar till ens företag kan det vara svårt att bestämma sig för vad som passar bäst. Oavsett vad man själv gillar så är det en bra idé att välja något som för tankarna till själva företaget och som passar in med både övriga produkter eller målgruppen. Att välja en vattenflaska för sin profilreklam passar väldigt många företag och är användbart för både kunden och anställda. Det är något som både är mycket användbart och kan designas snyggt i stil med företaget.

På kickoffen

Profilprodukter är inte bara till för potentiella kunder utan utgör också en bra present till personalen. På kickoffer och mässor är det smidigt för anställda att använda vattenflaskor med företagets logga för vatten och annan dryck att dricka under dagen. Med profilprodukter får företag ett enorm spridning genom att många använder sig av exempelvis vattenflaskor med företagets logga på och sedan lägger ut bilder på bland annat sociala medier. Att ordna en kickoff med en fysisk aktivitet för hela företaget är en mycket bra idé för att skapa teambuilding och då krävs det även vattenflaskor.

På mässor

Att ge ut profilprodukter som vattenflaskor på mässor kan ge otroligt positiva resultat eftersom det är en sådan produkt som kan användas dagligen och i många olika sammanhang. En vattenflaska behövs alltid och ju fler som ett företag ger ut på en mässa, desto mer utspridd marknadsföring får företaget. Många potentiella kunden kan använda vattenflaskor som de fått på en mässa till gymmet eller hemma och ser då loggan varje gång de fyller på vatten eller annan dryck i flaskan. Gratisgrejer på mässor är alltid mycket uppskattade och eftersom vattenflaskor är ett av de billigaste profilprodukterna man kan tillverka så är det ett litet pris att betala för den spridningen som företagets information kan få.

Designa vattenflaskor

När det kommer till vilken design man vill välja till vattenflaskor så är det alltid bäst att hålla det enkelt. Bara företagets logga brukar vara bäst, tryckt på olika färger. Har företaget en egen färg som används kan det vara en bra idé att använda den. Utöver loggan går det även att skriva en lite kortare text. Det är bra att inte skriva för långt och smått, då kan det vara svårt att läsa den.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *